KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Wednesday, March 11, 2020

Introducing My First Book 'Titisan Berharga Buat Si Manja'

Salam, Hello everyone


Someone remind me about this blog ! Wah Nampak tak unsur penuaan? Haha
So I come back here to introduce my first baby. Bukan baby yang nangis huwaa huwaa tu, tapi my first time contribute my writing in this book.


Oh bangga pulak aku dapat contribute something kat buku ni. Haha. Aku buat semua ni adalah untuk kenangan semata-mata. Dan salah satu tanda penghargaan pada diri sendiri kerana mampu melengkapkan penyusuan selama 2 tahun untuk Safeera. Bangga weh! Bukan mudah. Semuanya perlukan pengorbanan dan kesabaran.


Ingat lagi masa dalam fasa perjuangan, I keep telling myself sabarlah, ini tak lama. Pujuk hati, pujuk diri bila mulut kau kata no, I can’t anymore tapi hati kata, you are stronger! You can do it! Kau mampu lalui semua ini. Bertahan! Bertahan!


Bangun pagi seawal 3 pagi semata-mata nak pam susu untuk cukupkan stok susu anak kat rumah pengasuh itu biasa bagi aku. Yang paling muak adalah kena basuh every single part breast pam tu macam bottle yang banyak ( lebih 10 biji setiap hari), dengan corong pam lagi, dengan bottle pam, dengan penutup botol lagi, puting etc etc yang aku rasa tertekan nak buat setiap hari.


How times fly, aku dah lalui fasa tu dengan berjayanya. Sekarang tak sanggup nak pregnant lagi sebab rasa tak ready nak lalui semua tu semula. To note, aku start menyusu anak pertama pada tahun 2015 dan bersambung sambung setiap tahun selepas itu sehingga ke bulan Disember 2019. Januari 2020, aku nekad stop pam sebab anak kedua aku, Safeera dah berumur 2 tahun 4 bulan. Fuhh, 4 tahun non-stop fasa penyusuan aku rasa macam nak kiok ! Hahahha. Tak mudah tau.












So, kenangan-kenangan itu tertulis rapi di dalam buku ini. Alhamdulillah syukur.



Penerangan yang lebih jelas berkenaan buku ni akan diupdate pada entry seterusnya ok! 



Boleh contact saya untuk dapatkan buku ini. Nak tahu lebih lanjut berkaitan buku ini, please hubungi saya kat emel pun boleh.





hmmm..



P/S : Penulis hapooo bahasa rojak ! hahahah. Maaf tak sempat nak saring sebab quick update kan, itulah suara hati aku yang diterjemah dalam tulisan. Oh, betapa aku suka menulis ! Tapi tak suka bercakap -__-



#anekdotsusuibu

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...