KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Thursday, February 25, 2016

Mishary 6 bulan

Assalamualaikum.


Macam biasa update perkembangan Mishary.


1. Babai

Harini 6 bulan 29 hari. 

Masa tengah makan malam, mil yang sedang dukung Mishary tunjuk pada aku apa yang Mishary buat. Hehe


Tau tak dia buat apa?

Dia dah pandai lambai2/pusing tangan tu macam babai. Haha. Terpegun aku tau x?

Sebelum ni dia tak pandai babai lagi. Dia cuma pusing tangan dia je ke satu arah. Macam gaya nak menari pun ada gak. Macam gaya usop wheelchair dalam citer hantu kak limah tuu.haha

Tapi harini dia dah pandai babai orang dengan gaya yang betul. Kahkah.


Bila orang suruh babai, dia pun angkat tangan pastu babai. Comel je. Terus aku rasa ANAK AKU DAH BESAR LAH!


Hihihi.




2. Merangkak


Mishary dah mula angkat bontot. Dari posisi meniarap tu dia angkat bontotnya sambil kedua tangannya jadi tiang tegak angkat badan dan kepala buat jadi macam kuda. Hihi.



Tapi kuda(merangkak) ni tak boleh bergerak lagi. Masih tak pandai nak mula langkah. Cuma pandai goyang bontot aje.kihkih.


Dah lama2 dalam posisi kuda, dia muda lepaskan dua tiang(tangan pacak) pastu muka tersembam ke lantai.

Hadui, semput hemak tau. Kalau disembamkan atas katil ke, atas tilam ke ok la lagi, ni tak kat atas mozek jugak dia suka beraksi. Terus naik tekanan darah hemak tau. semputttt. Kusss semangat.



3. Mengutip

Sambil meniarap dan mengengsot tu hobi dia mengutip sebarang benda atas lantai pastu masuk mulut. Haiyaaa.


Ada sekali tu aku demam xlarat nak layan dia. Dia pun mengamuk sondol2 badan aku yang tengah baring. Aku tak pedulikan dia,pastu dia diam. Lamaaaa diam. Eh, aku dah pelik. Rupanya2 dia g makan tisu. Hahaha.Diam2 buat projek rupanya.


Dia kemam ketap mulut rapat2 tak bagi aku keluarkan tisu tu. Bila aku marah bukak mulut dia nampak sisa tisu tu masih ada. Pastu dia meraung tutup mulut, bila bukak balik eh dah xde! Cuak aku. Rupanya2 dia sorok bawah lidah. Alolololo bijak sungguh.


Baru2 ni tetiba dia muntah atas katil. Aku dah pelik kenapa tetiba muntah. Rupa2nya disebalik muntah tu ada cebisan kotak!haha. Dia makan kotak diam2 rupanya. Kan dah muntah. Nasib baik tak tercekik.


Bukan aku tak kawal dia sampai makan macam2. Tapi dia punya aktif ya Rabbi. Hmmm




Itulah sedikit sebanyak perkembangan mishary 6 bulan. Hehe. 










No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...