KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Tuesday, October 29, 2013

Maisarah bakal dapat adik baru :)

Assalamualaikum.


Maisarah tu bukan anak aku ok.
Anak sedara je atau orang kedah sebut anak menakan.Hihi.
Tapi rasa macam anak sendiri dah.
Kasih sayang tiada tolok bandingan.
Haha.




Alya Maisarah anak kepada kakak aku.
Lahir pada 7hb Februari 2012 secara pembedahan.
Kini berumur 1 tahun 8 bulan.
Dari hari pertama dia dilahirkan sampailah keluar wad (kakak aku demam kena tahan lama sikit dalam wad), akulah jadi babysitter.
Nak susu aku angkat letak kat perut kakak.
Kakak tak boleh banyak gerak sebab operate kan.
Nak tidur aku dodoikan.
Memalam bukan nak tido pun dia tu.
Menangis je koja.
Hahahaha.

Nasib baik aku gigih tiap-tiap malam tak tidur jaga budak sorang ni.
Esok pagi pergi kerja dengan mata rabak.
Cukup seminggu dalam wad aku pulak demam.
Sebab penat kot tidur tak menentu malam-malam.




Aku ingat lagi kali pertama nurse letak baby dalam tray tu.
Kecik je aku tengok dia.
Nurse mandikan lepastu suruh aku pakaikan baju.
Haha.
Aku cuak kot.
Nak pegang baby lembik-lembik.
Kang silap pegang mau patah tengkuk budak tu aku buat. :p
Aisshh..those days.
*teringat*



Tapi bila tengok je muka dia rasa macam...hmmm susah nak gambarkan perasaan tu.
Kalau nak marah pun tak jadi marah.
Sebab dia comel sangat.Hihi.

Beberapa hari lagi (atau mungkin hari ni, esok?) Maisarah akan dapat adik.
Sekarang kakak dah berada dalam wad.
Pagi tadi turun darah, pergi hospital terus kena tahan.
(T____________T)

Maisarah tu manja sangat.
Nak dengan mama dia aje.
Dengan orang lain tak nak.
Kalau tak menangis je kerjanya.

Masa raya haritu Maisarah demam.
Panas sangat badan dia.
Lepas tu cirit pulak.
Kesian sangat tengok dia.
Dengan taknak makan, taknak tidur.
Asyik cakap
'cakit, cakit'
Lepas tu jalan ambil botol minyak angin tu suruh letak kat perut dia.
Siap selak baju lagi tunjuk perut.
Alahai kesian.

Malam tadi Maisarah meragam lagi.
Mama dia letak atas riba sebab duk merengek tak menentu.
Dia letak tangan dia yang kecik tu kat perut Mama lepastu panggil 
'baby..baby'
Hihi.
Tau pulak dia dalam tu ada baby. 
:)

Lepas tu letak tangan kat mulut dia
'muuahh'
Bagi kiss kat baby la konon.
Kami yang duk melihat ni gelak besar.
Sayang ye kat adik?




Lepas ni dah tak boleh nak manja-manja lagi.
mama mesti sayang adik lebih kan?
Haha.
Jahat betul mak sedara dia ni.
Ugut ke tu? :p

Pagi tadi pun bukan main susah aku nak pergi kerja.
tengok aku bersiap cantik-cantik dia dah follow terkedek-kedek dari belakang.
Aku masuk bilik dia masuk jugak.
Aku keluar bilik dia keluar.
Pergi dapur ikut, pergi ruang tamu ikut.
Nak ikut aku pergi kerja lettew. 
Hehe.

Bila aku buat tak layan,
dia dah lompat-lompat mintak dukung sambil angkat dua tangan.
Kesian pulak.
Sudahnya bawak dia sekali masuk dalam kereta T____T

Eh, ni nak bercakap pasal adik Maisarah atau pasal Maisarah?
Hahaha.
Tajuk kemain.
Tapi isinya ke lain.
Kahkahkah.

Pasal adik Maisarah yang tak tahu jantinanya lagi kita cerita lain ok?
Hehe.

Oh ya, panggilan Maisarah pada aku adalah
'Cik Ya'
(makcik ila)
Tapi biasalah budak-budak mana reti nak sebut betul-betul.
Walaupun begitu aku tetap berasa kecomellannya.
:) Hihihi


'cik ya, cik ya...cakit'
'cik ya, biyak' 
'Nak Mbek.Mbek' (kucing)

Panggil kucing bukan sebagai 'meow' macam selalu budak duk sebut tu tapi dia panggil 'mbek'
Haha. Sepatutnya mbek tu pada kambing.
Entah cemana kucing jadi mbek.
Alahai.

Dah banyak bebel pasal Maisarah ni.
Nanti Maisarah dapat adik kita bebel pasal adiknya pula ok.
Hihi.



Ok lah itu saja.

Lain-lain entry pasal Maisarah di sini. :)


Till then, bubbye.

xoxo.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...