KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Friday, January 13, 2012

DugaanMu Tuhan

Hurm..perasan tak lately entry kat sini berbaur sedih?

Hehe. Yes, sebenarnya keadaan diri ni sekarang tak berapa nak betul sangat.Tekanan mungkin. Dari semua aspek.Sepatutnya tahun baru semuanya entry nak ceria dan happy jer kan.maklumlah kan start tahun baru perlu ada azam yang konon-konon nak capai nanti. Harus sentiasa HAPPY dan berwawasan gitu.

Tapi,ape ni?Sedih-sedih! Sebenarnya kebelakangan ni keadaan hidup aku di timpa stress.Macam besar sangat masalahnya. Tak besar pun cuma sedikit sebanyak bagi effect yang tak berapa nak elok untuk hidup aku.

Pertama sekali sebab adik aku jatuh sakit lagi.Ntah untuk kali ke berapa.Sekarang masih lagi kat HKL.dah sebulan ok.Sebulan dia kat sana. Mak aku pun selama sebulan jugakla berada kat KL, hari-hari datang lawat adik. Adik sakit apa? Sebenarnya secara jujur aku sendiri tak tahu dia sakit apa.Pelik ke tak pelik tu?Hurm..Susah nak cakap. Mungkin ini dugaan Tuhan untuk kami lagi.Mungkin.

Dan selama sebulan tu jugalah keadaan aku macam sedikit tak terurus. Risau pasal adik, risau pasal emak. Emak selalu sakit-sakit jugak. Walaupun begitu tetap gagahi jua pergi lawat adik. Taknak dia rasa sunyi kata mak. Bila tengok airmata dia mengalir kat pipi terus rasa macam Ya Allah, cukuplah Kamu menduga kami. Tapi, ye lah kan. Hidup ni kan untuk terus di uji. Jadi harus redha. Redha dalam air mata.

Lepas tu, bebanan kerja yang melambak kat ofis. Hari-hari balik lewat. Dah baliklewat pastu kena fikir pulak pasal nak makan apa malam.Perut dah la lapar. Dahla 6 hari seminggu kat ofis balik lambat asyik pikir kerja-kerja-kerja. Selalu balik rumah emak ada. Makanan dah ada tapi ni..hmm..Nak masak macam malas pulak.atau memang tak reti pun nak masak.Haha.

Masalah lagi kan?hehe.Pastu bila selalu sibuk dengan kerja dah takde masa untuk bersosial ngan kawan-kawan. Kawan rapat sebetulnya. :P pastu terus rasa kurang kasih sayang. Rasa diabaikan dan tidak diberi perhatian.Heh!Pastu selalu gaduh dan tidak bertegur-tegur.Terus rasa hidup ni macam tak best langsung.Tekanan lagi.

Hurm.Permulaan tahun baru penuh dengan tekanan.Hopefully tidak terus terbawa-bawa hingga akhir tahun.Mudah-mudahan.





P/S: Tuhan, berikanlah aku kekuatan untuk hadapi semua musibah yang Engkau turunkan. Jadikan aku seorang yang sabar dan redha. Kau sembuhkanlah adikku dan Kau gembirakanlah hati ibuku.Sesungguhnya aku tak rela melihat ibuku sentiasa dalam kesedihan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...