KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Friday, March 25, 2011

kenapa kalau terjun bangunan dan jatoh ke bawah??

........????

sebab nak bunuh diri la derrrrr...

wah!!ramai betol jejaka-jejaka nak sambut kat bawah tuu..kalau aku yg terjun agak-agak ader ke ramai begini nak sambut.keh3x!!


kalu tak jatoh bawah buat ponat-ponat je panjat tinggi-tinggi nak terjun tapi tak jatoh bawah kan kan..

rata-rata blogger-blogger sekalian alam bercerita tenntang kes-bunuh-diri-tapi-tak-mati-da-patah-kaki-jerrrrr-malah-menyusahkan-abang-kacak-bomba-haihh!!!

bila berblogwalking jer ader isu pasal nie..jalan jer pasal ni..ni tak lari lagi nii..kalau lari ntah cerita apa-apa lagik yang keluar kan-HA-HA..

cerita panjang-panjang buat ape jugak kan (sebenarnya malas nak taip) sebab blog nyrah mahupun ke blog nadiadania dan rata-rata blogger lain dah bercerita pasal nie..tapi untuk blogger-blogger di kota bharu je lah eh!!hihi..

apa punca si gadis nie nekad untuk bunuh diri tak tau la..

ada yang cakap pasal result SPM tak gempak...

ada gak yang cakap pasal lelaki-durjana-tak-bertanggungjawap.

apa sebab yang sebenarnya hanya dia sahaja yang tau..




apa-apa pun hukum bunuh diri nie adalah murtad!

Hiduplah untuk membina bahagia di syurga bukan menempah tiket untuk ke neraka kawan-kawan.

Abu Hurairah R.A. meriwayatkan dari Nabi S.A.W.

“Sesiapa yang terjun dari bukit membunuh dirinya, dia akan terjun ke dalam neraka jahannam kakal di dalamnya selama-lamanya. Sesiapa yang meminum racun membunuh diiri, racun itu akan berada di dalam gengamannya, dia akan menghirup racun itu di dalam neraka jahannam kekal di dalamnya selama-lamanya. Siapa yang membunuh dirinya dengan besi, maka besi itu akan berada dalam gengamannya, dia akan menikamkannya di perutnya di dalam neraka jahannam, kekal di dalamnya selama-lamanya.”

~(HR al-Bukhari dan Muslim)


Lelaki dan wanita,

Marilah jadikan alam ini tempat yang lebih baik untuk menghirup udara bersih. Biar sama-sama kita berdiri di atas bukit dan sama-sama menikmati dinginnya hawa dan saujananya pemandangan. Kitalah yang membawa diri kita sendiri ke puncak menara dan kitalah juga yang membawa diri kita ke jurang dalam. Andainya hidup ini boleh difahami dengan kewarasan akal, ia sesuatu yang amat indah dan mendambakan belaian sayang.

1 comment:

  1. melayu gurl ker?

    dah tak heran dah...lemah sangat mental.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...