KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Friday, August 13, 2010

bukan untuk memberi

Bila orang beri kita amik.kita simpan baik-baik.kalau kita suka apa yang dia beri kita senyum satu hari.Esok kita senyum lagi.Lusa, tulat dan sampai bila-bila kita akan senyum.Tapi kalau kita tak suka, kita amik juga.Kita ucap terima kasih kerana memberi.Kita senyum sekali.Balik rumah kita letak dalam kotak.Bukak almari, tindih-tindih dengan kain baju.Tutup pintu almari.Kunci rapat-rapat.Atau option kedua, dalam perjalanan balik ke rumah tu, kita nampak longkang.dalam tu ade air hitam pekat.kita terus jer campak dalam longkang.tenggelam.tak nampak lagi.

Tapi bagaimana pula kalau amik, kita suka sangat.hari-hari kita kelih.tapi kita rasa benda tu tak sesuai untuk kita.kita rasa tak mampu nak pakai.hanya mampu simpan.tak memberi apa-apa manfaat pada kita.kalau ada pun hanya mampu buat kita rasa senang kerana memiliki.tapi pada dasarnya kita hanya memilki.setakat memiliki tapi tak mampu untuk berbakti.

Kita admire.kita crazy frog mahukan.kita simpan impian mahu memiliki walaupun kita tahu kita tak mampu memiliki. satu hari, miracle happen.kita dipilih untuk memenangi.kita rasa paling bertuah diatas muka bumi.kita rasa syukur.jadilah dia kepunyaan .hari pertama kita cium.hari kedua kita peluk.hari ketiga kita cakap sayang sangat.dia cantik.dia baru.dia bau harum.esok lusa dia tak baru lagi.dia tak harum lagi macam baru-baru kita memiliki.makin hari makin pudar.kusam.dan akhirnya warnanya hilang.kita tak sayang lagi.kita buang.kita campak dia jauh-jauh. dia rasa terabai.dia rasa bukan lagi kesayangan.dia rasa bukan lagi satu kepentingan.dia pergi.

Kalau kita mampu menyelami dia.kalau kita mampu memahami dia.dan cubalah kita menjadi dia.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...