KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Tuesday, March 2, 2010

terima kasih kerana memberi aku peluang..

ini cerita ahad lepas...dapat col ari khamis ritu..di panggil intebiu oleh satu syarikat konsultant..di negeriku yang terchenta jugak..Insyaallah akan aku usahakan ke sana walopun ari ahad tu aku masih bekerja..mana tau kalu rezeki ader..

ahad.keluar lunch macam biasa.tapi masuk opis balik kul 4 ptg..kuikuikui..aku p interview tu ler..how intebiu??soalan2 merapu yang ditanya.gelak2.senyum2.kutuk2.haha..

mula2......

describe yourself first.

aku.gagap2.pandang kiri kanan.senyum.tunduk.senyum lagik.dalam hati ramai betul penilai.sampai 4 org.masak aku ceni.er..er..my name is..lalalalla....

diam.pandang kiri kanan lagi.yelah sebab diorang duk terabur2.sorang belah kanan.sorang belah kiri.pening aku tau.tak tau nak cakap kat sape.

"apa?doplas adik beradik??"

dalam hati aku.eleh terkejut konon..bukan ramai pom.rileks ah..amai lagi yang berbelas2.tu tak masuk yang meninggal lagik..jadik 14 sumernyer..baru korang lagi melopong dengar cerita aku.hekhek..

tang kelebihan diri ni tak boley blah..aku tak suka bab memuji diri sendirik ni.maklumlah aku kan down to earth.tapi memandangkan i need to promote myself.nak kerja kan.terpaksala iklankan diri..cakap.cakap.cakap.dalam hati.betol ker hardworking?intelligent?haha..

blablabla.sesi intebiu...dan masuk soalan yang menguji minda.

"Apa pendapat awk tentang agama di dunia?"aikkk b.melayu la pulak..memeng royak kuah kacang dia ni..nak test aku pandai cakap omputeh kot tadi..takpe2 aku sahut cabaran..

senyum.senyum..otak tingtong..dan....blablabla..aku memberi hujah siap dengan gaya tangan sekali..haha..korang tak tau..aku ni pendebat hebat kat sekolah..cuma sekarang ni aku jadi pemalu sket..hakhak..

kalau saya ckp berniaga ni adalah salah satu penipuan awk setuju tak?
Awk setuju kalau saya cakap nak hidup kita kna menipu?
Adakah perbuatan menyorok sesuatu daripada diketahui org lain itu menipu?
Adil ke penggunaan syarat2 kontrak yang terkandung dalam dokumen kontrak tu?
Kalau Kontraktor tak dapat bayaran atas kerja yang dilakukan boleh tak dia tak teruskan kerja tu?Dalam kontrak??
Mengapa org Islam sekarang banyak yang terima rasuah??

banyaknyer soalan..tapi aku jawap ngan penuh sabar..teringat isi2 karangan masa tulih karangan b.melayu dulu.haha..tgok2 jam..fuhh!!!40minit aku kat dalam room tuu..

dan ada lagi..blablabla....


keluar2 dari bilik tu ader lagi 5 org yang belum d intebiu..ramainyer..ader sorang tu budak usm gak..tapi senior aku la..menjeling dekat pointer dia..fuhh!!tinggi dari aku..pengalaman kerja.3 tahun dengan kontraktor...dalam hati aku..peluang aku untuk dapat kerja ni semakin tipis..

balik gumah.wat solat hajat.tgahari tadi sebelum g intebiu pun ader buat solat hajat jugak.baca doa2 supaya Tuhan memberi kebaikan kepadaku.aku berharap lagi..huhu.. Murahkanlah rezekiku.


P/s: kalu dapat kerja kat sni mesti sebab aku selalu senyum..huhu

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...