KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Sunday, January 3, 2010

Aku dan 2009

January...
Happy new year!!hepi new year!!!!boommmm..boomm..kaboomm…bunyi bunga api di luar bilik hostel seakan menarik2 driku utk melihatkan bunga2 api yang berdentum dentam d luar cna..tp masa ni la ku, rye dan azi bertungkus lumus siapkan assignment en azlan..ahh.ahhh..tekanan emosi…besok presentation..tampal2 logo arsenal kat polistren board..nak ambik hati la konon..tapi besoknyeerrrr…hampehh!!!!kna marah lagi…”buat balik!!!!!!!!!!” pekik sr azlan….sabo je larrrr…


Febuary…
Ermm…ermmm…otak ligat berfikir mncari idea cane nak cukupkan budget utk jamuan akhir tahun nanti..persiapan???mesti kna pakai grand2…alahai….tme ni la jugak duit byk habes utk pojek akhir..thesis…print tu la..ni la…adehhh…adehhh…p survey sekitar penang kot2 ada part time job yang boley d ceburi…


Mac…
Jeng!!!!jeng!!!jeng!!!berkenalang ngan sorang mat taiko…haha..taikokah dia…takle taiko sgt..Cuma saiko barangkali..huhu…dapat part tme job kat equatorial hotel…1st day, cemas bercampur pening2 lalat…blajar serba sedikit ttg dunia perhotelan…kemas dan alwiz look attaractive..time ni la blajo pakai make-up..ha ha ha..ayunyeerrrr…segan mak limahhhh oiiii..jeling2 pandang2..tergolek terguling…d day was close up wif supper at line clear..bersama abg shah dan en sudir…happy working day..


April..
Happy bufday to me!!!!happy bufday to me!!!!laalalala…happy buffffdaaayyy to meee…..surprise party organized by mior mohd zaim,nor azita, mohd ajlal and mohaini…yaeaaayyyy!!!!malam tu kecut perut aku mzaim bawak aku ke tepi pantai y gelap lagi mengcurigakan..rupanya2 depa tggu ngan besday kek…terkejut!!!touching but happy…masih ramai yang menghargaiku…kekenyangan gan mee kari versi ain dan kerang rebus yang lupa nak bawak sos dari bilik..haha…mzaim lagi la, tertelan belalang krn minum air dalam gelapp..hahaha..apa2 pun..kepada mzaim,ita, ain dan ajlal terima kasih byk2…aku menghargai jasa kalian…plusss one..dapat teddy bear besaq…sama besaq gan aku..thanks mzaim..and d very sweet bunga mawar..bangkainya masih ku simpan…bangkai???grrr..grr..


Mei…
Tamat suda perjuanganku selama 3 tahun di university sayang menyayang..kini segalanya bermula utk mengorak langkah baru..Adehhhh..adeehhh…sibuk carik kerja…print resume…daftar c2, daftar cni..looking for a job…Ya Allah, bukalah pintu rezekiku seluas-luasnya…


June…
Kringgggg!!!!!
”ila nak kerja balik?”ermm…
”nati abe tlg tanyakan..”
“kalau nak pakai org kat Raudah nati abe gtau”..kata si tukang masak..

Yippeeee…masa terluang d habiskan ngan kerja part tme kat Raudah…belajar memasak ngan si tukang masak..heh..heh..belajar masak tomyam…butter prawn..chicken mango dan siakap 3 rasa..ahaaaahhhaa…
“nati balik gumah ila gtau mak, mak arini org masak..”…”ila tgok abe buat pastu ila try la balik buat sendiri”…”pastu cepat2 pegang senduk”.. haha…si tukang masak mmg pandai wat lawak..


Julai
Sesi menyebokkan diri ngan sesi intebiu..huhu…bukak buku balik beb!!!lama dah tgalkan alam persekolahan…sudah lupa maaa… …ehh..ehh.. nak kira internal wall pun lupa ka… makang sumut byk sangat..hakhak …aiiseehhh!!!
”nati saya akan col awk dalam tempoh seminggu”muaaakkkk dengan jawapan sebegitu…tapi ku tabahkan hati jua…Tuhan, murahkan rezeki ku..


Ogos..
TAHNIAHHH!!!!!

Graduation day berjalan dengan lancar..kwn2 berkumpul semula..masing2 dgn senyuman meleret d pp..bersama kekasih hati, ibu bapa dan sanak saudara…hari tu aku dapat 8 jambak bunga..bersama teddy bear yang cute2…aiiyaa..cane mau bawak pulang..

“ila, p la nak tgkap gambo gan pakwe”…abgku memberi ayat yang ku rasa pedas d pendengaran..berasap2 dan menyala….pakwe??????????aku mana ada pakwe hati kecilku berbicara…sedihnyerrr..

Hoyeeee!!pulang dr penang dpt col…aku dpanggil intebiu lagi..,udah-mudahan dapatla kali nie..


September

Mula membina kehidupan sebagai seorang yang berkerjaya..1st dapat gaji…alahai…rasa cam tak sabo nak balik gumah gtau ibu..org dapat gaji ari ni..yeyy!!!yyeeeYY!!excited bukan kepalang…rasa seronok sgttt…1st gaji bg ibu buat belanja dapur..ambil berkat katakan…redha Tuhan bermula dari Redhanya kedua org tua kita…dan balance gaji…apa lagi berjoooliiiiii saaakaaannnnngggg…


Oktober
Hari raya dsambut ala kadar…tiada yang terlalu istimewa..apala yang d harapkan pada raya kali ini…setiap hari raya saban tahun tidak beerti lagi…terutama buat ibu…kerana hidup ini semakin singkat…dan Dia semakin mahu menjemput kita ke sana…

Aku menyepikan diri……ZZZ..zz..Z.zzzz..dapat surat dr mzaim..knapa ila mgdiamkan diri???argghhhh!!!!aku tidak mahu mengecewakanmu…kau terlalu lurus dan baik hati…tidakkk..aku bukan utkmu dan kau juga bukan utkku”ila, Selamat Hari Raya””Ibu ada tanyakan ttg ila”

Aku…aku…aku…aku sudah jatuh cinta pd org lain…bukan kamu …Ya Allah..sesungguhnya tidak pernah terlintas utk mengecewakanmu…kamu sahabatku..sampai bila2…aku tak mampu menyimpan rasa rinduku, rasa cintaku kpdmu…kerana kita terlalu jauh d hati…


November…
vvRRRooommmm…..vvvrrroooommm….bunyi motor baruku..hehehe…mulai hari ini aku p kerja naik motor…tak perlu dah naik bas yang sampai kiamat aku tggu pom blum tentu ada..huh!!!comeyynyeeerrr motorku…kaler purple gtu..haha..

gedebukkkk!!!!!

Aku jatoh moto..alahai…gara2 mau elak dari langgo bontot keta merz bongok yang tatau nak bg singnal bila mau belok…darah mencurah2 d muka…macam paip bocor tuh..separuh muka d gesek ke jalan batu…aku tak tau ape yang jadi..last2 berjahit jugak kpala aku ni..uyyuuu…dapat pgalaman kna jahit kpala..

”manjanyer” doc cakap bila aku jerit tme dia nak inject ubat antikuman kat bahu..ahaaaa..termalu sendiri…nasib baik doc tu laki org…hahaha..kalu tak..kalu tak…tettttttt…zipp mulutt..



Disember

“happy bufday mr sudir”

Pernahkah rindukan aku sebelum aku rindukn mu..pernahkah teringatkan aku sebelum aku teringatknmu…pernahkah hatimu menyeru namaku sebelum aku menyeru namamu…atau..kau akan lupa jika aku tak sebut sesuatu utkmu…

Berada dalam tahap kerinduan yang menggunung..aku cinta…aku sayang…

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...