KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Saturday, May 23, 2009

Penafian.kemarahan.depresi.penerimaan

Penafian.kemarahan.depresi.tolak ansur dan penerimaan: perkara-perkara yang pasti dalam menerima musibah seperti ini..dan langkahku silap kerana meletakkan penerimaan sebagai langkah pertama untuk menyelesaikan masalah..bukan penafian..kerana itu, aku hidup dalam penafian..kemarahan dan depresi serentak tanpa sedar..yang aku pilih untuk tanggung sendiri..silap besar…silap besar kerana menidakkan kehadiran dia di situ.. masih di sini..sungguh!!luka di hati ini masih belum pulih lagi..

Susahnye nak cari lelaki yang menyayangi kita apa adanya…yang mampu memimpin tangan kita ketika melintas jalan..jd tukang tolak troli ketika beli barang..teman nak disakat dibuli..taman berbicara..teman berangan..berkongsi cerita..susahnya..
Lagi senang nak benci org yang kita tak suka dari nak benci org yang kita suka kan..itulah hakikatnya..

Hati ini berkata…sampai bila aku mahu begini..

Di sini aku ada dia..Dia yang sabar melayani aku setiap masa..bila aku mula mengalah dengan perasaan..bila aku membiarkan diri tenggelam dalam kesedihan yang tak surut.. dengan senyum dan ketawa terpaksa..dia disisi apabila air mata turun tak kira masa dan tempat..ketika alam keliling tak lagi nampak warna pelangi..segalanya nampak kelabu..hitam..kelam..dia yang menjadi daya untuk aku terus berdiri kembali..melangkah kembali..senyum kembali..ketawa kembali..walaupun terpaksa..

Teringat kata-katanya dulu..

‘Allah tak jadikan sesuatu dengan sia-sia’

Dan aku senyum…senyum yang tiada makna…sekadar menenangkan hati yang gelora..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...