KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Sunday, May 4, 2014

Review Pelamin, Makeup, Wedding Dress, Handbouquet dll.

Assalamualaikum.


Walaupun aku bukanlah artis mahupun retiss nak buat review tentang majlis perkahwinan 3 hari 3 malam bagai (hehe) tapi jauh di sudut hati yang paling dalam :D terasa nak jugak buat entry pasal majlis perkahwinan sendiri walaupun majlis kecil-kecilan saja.

Niat bukan nak menunjuk (kan dah kata majlis kecil-kecilan sajo) sekadar untuk kenangan-kenangan gitew.
Kalau nak bandingkan majlis Che Ta dengan majlis aku tu ibarat macam eeeww kenapa muka putih tapi tangan hitam.eh, tetiba! Haha. :D

Kesimpulannya jauh benor bezanya.

Ok, sedikit review berkenaan pelamin, make up, baju nikah, baju resepsi, baju outdoor serta bunga tangan untuk bakal pengantin di Kelate kito. Gomo kelate gomo.Eh??

Seperti yang digembar gembur sebelum ini, aku tercari-cari bridal yang menawarkan PAKEJ PERKAHWINAN yang PALING RENDAH kerana matlamat aku adalah untuk meMINIMAkan bajet.

So, selepas beberapa kali membuat rundingan dengan beberapa bridal aku telah membuat keputusan untuk meletakkan kepercayaan 100% kepada NINA BRIDAL.

Pakej yang ditawarkan adalah termasuk;-

1.PELAMIN
Termasuk aksesori seperti bunga tangan + bantal akad nikah + payung + dll.

2.  3 PASANG BAJU LELAKI + PEREMPUAN-COMPLETE SET
Termasuk sampin dan aksesori lelaki dan perempuan- complete dengan tudung, kasut sekali yaww (tak termasuk kasut lelaki).
a)Baju akad nikah
b) Baju sanding.
c)Baju outdoor/persalinan.

4. MAKE UP 2X

5. HIASAN BILIK TIDUR

6. HIASAN MEJA MAKAN BERADAB


Harga Pakej = RM 2,800.00

Tak tahulah murah ke tidak, tapi pada aku dah murah sebab rata-rata bridal akan tawarkan dengan harga RM3k ++ untuk pakej macam ni. Itu pun pakej yang ditawarkan kena pilih salah satu samada nak hiasan bilik tidur ataupun hiasan meja makan beradab. Pilih salah satu. Nak dua-dua kena tambah duit lain.

Tapi pakej aku ni harga tu termasuk dua-dua, hiasan meja makan beradab dan hiasan bilik tidur dalam SATU PAKEJ. Itu yang besttt. Hehe.

Lagi satu yang palinggg best, baju-baju kat sini semuanya bersaiz kecil. Fit XS-L. kalau tak silap aku lah. Memang sangat sesuai untuk orang badan macam aku yang saiz XS ni. Tak perlu nak otter banyak-banyak. Biasanya kalau pergi try baju pengantin semuanya jenis yang besar jadi banyak kena otter lepas tu rasa tak best sebab banyak pulak kena lipat-lipat kan. Huuu.

Dan paling paling palinggg bestttt adalah owner butik ni adalah seorang tukang jahit! Bermakna dia jahit sendiri baju-baju tersebut. Makanya, kalau korang ada DESIGN SENDIRI pun dia akan jahitkan. TAPI, make sure tarikh majlis korang tu lambat lagi laaa. Kang tak pepasal tukang jahit tu terputus jari gara-gara nak kejar dateline majlis korang. Hahaha!

Ni pun bergantung kepada tahap kebusy-ian dia. Dan juga emosi beliau. Kot tetiba dia cakap malas nak buat ke, atau tengah jahit baju pengantin lain ke jadi kena que ke hapa tu aku tak bertanggungjawab ke atas penulisan ini. Kahkah. Better tanya sendiri ke AVAILABLE-an beliau. Terima kasih.

Mari lihat gambar pula. Oh ya lupa nak bagitahu. Aku add on satu lagi baju, tapi bukan dengan bridal ni. Aku amik dengan bridal lain untuk baju sanding aku. (baju hijau).

Juga, aku add on make up semasa majlis resepsi, juga dari mak andam lain. Tak masuk dalam pakej yang NINA BRIDAL tawarkan. Jadi jangan keliru. Heee.


Boleh contact di talian: 012-9556434/ 019-9933713 (Nina)


PELAMIN




Pelamin ni aku rasa simple sangat tapi nice. Sejuk mata memandang. Kihkih. Puji wei. :p


WEDDING DRESS

To be exact masa majlis resepsi/ sanding tu aku tak pakai baju dari NINA BRIDAL ataupun MAKE UP beliau. Sebenarnya nak pakai 2 baju, satu baju dari NINA BRIDAL lagi satu baju dari bridal lain. Tapi masa hari kejadian tu amatlah busy layan tetamu jadi tak sempat pula nak tukar. Sudahnya satu baju je dari pagi sampilah ke petang. LOL.

Baju Nikah
Baju dari Nina Bridal
Di sertakan bersama sampin lelaki warna hitam. Tapi aku tak guna pun sampin tu. Pakai sampin sendiri saja. ^^

Details baju, ada bunga kuntum tu kat badan dan lengan tangan. Actually tak berapa suka baju ni tapi sebab kesilapan teknikal terpaksa terima jugak. Asalnya minta baju lain tapi tetiba orang lain dah amik baju tu. Hmmm

Oh, tudung/selendang tu aku jahit sendiri. Bridal bagi tudung awning jer.


Baju Sanding



Baju dari Suzzane Bridals- 019-939 1786
*Baju-baju kat Suzzane Bridals memang semuanya meletoppss. Huhu. Terlambat dapat tahu selepas dah booking Nina Bridal. :'(


Baju Outdoor
Baju termasuk dalam pakej Nina Bridal

Baju Majlis Sambut Menantu

MAKEUP

Make up akad nikah dan sanding aku tak pakai make up Nina Bridal pun sebab tetiba kawan aku suruh try make up kawan dia. Namanya Kak Natty.

Make Up dari Kak Natty
Make Up dari Nina Bridal
Natural makeup. Aku suka sangatttt. Dalam gambar tak berapa cantiklah sebab natural make up tak boom dalam gambar. Aku tak suka make up heavy yang nampak macam tepung gomak tempek kat muka.
 Foundation mak aihh bebelas inci. Orang datang nak salam dengan pengantin terkejut tengok bedak di muka setinggi kek pengantin. Ataupun make up nampak barbie doll sangat. Nampak sangat nipunya. Haha. Tetiba jadi barbie comel-comel gitu di hari bahagia padahal bila buang make up kulit muka macam monster.

Dari beauty pada hari besar boleh pulak bertukar jadi beast keesokan harinya. Kan dah jadi beauty and the beast. Larik mak mentua. Haha. Eh kutuk ke? Bukanlah, cuma nak highlight kan makeup tetebal macam tu nampak benor penipunya. Haaa gitu. Aku tak suka gitu. Nak make up yang bila orang pandang kita, rupa sebenar kita tu 'tak lari' sangat. Hahaha. Oh ya, dua-dua make up ni kening tak cukur. :)

Boleh contact di talian 014-2929890.-Kak Natty

Harga 1x make up RM120.


HIASAN BILIK TIDUR

Lupa nak tangkap gamba.Huuu :'(

Tapi lebih kurang macam ni cuma warna kuning. Huhu.



HIASAN MEJA MAKAN BERADAB




HANDBOUQUET

Handbouquet aku ada 2. Satu dari Nina Bridal satu lagi aku tempah di kedai bunga. Lupa pulak nama kedai apa +_+.Yang aku tempah ni adalah fresh flower. Bunga ros warna merah hati. I like the most. Aumm.

Untuk majlis akad nikah, aku pakai baju warna putih creamy, aku nak ada vibrant colour antara baju putih dan something yang nampak boom! so aku pilih bunga tangan warna merah untuk nampak cantik dalam gambar. Hee.

So this is the fresh flower handbouquet.


Harga: RM60 untuk 1 dozen bunga (12 kuntum). Kalau untuk 2 dozen RM90. Kalau tak silap aku lah.
Boleh pilih design. Nak mix colour atau tak. Kalau ada gambar handbouquet yang berkenan kat hati pom boleyy just bagi je gambar kat dia.Dia akan buatkan. :D

Lokasi kedai bunga ni pula adalah di Jalan Che Su. Berhadapan dengan Smart Reader Kids. Kalau tak tahu kat mana jalan Che Su korang boleh cari Smart Reader kids. Tapi bukan yang kat Taman Bendahara tu tau. Yang ni kat dalam bandar Kota Bharu. Paham?


Boleh nampak tak?

Ini pula artificial flower handbouquet. Termasuk dalam pakej Nina Bridal.



HENNA/INAI TANGAN &KAKI.

Tahu tak harga inai ni berapa?




Total lost RM1400 NOT INCLUDING heart break cost. T_T

Sumpah, aku takkan upah dia ni lagi sampai aku mati sekalipun. Dan takkan suggest pada orang lain.

Paling paling paling benci dan marah yang amat. Aku takkan maafkan dia dunia dan akhirat!

Please everyone, try avoid untuk hire INAI-INAI. Seriusly!

Bukan sebab harga tapi sebab kesalahan jenayah yang dia telah lakukan pada aku. Aku akan ingat sampai MATI.

Aku tak nak sebut kesalahan apa, aku tak suka cakap keburukan orang, cuma aku boleh cakap aku dah buat polis report pada dia. Kalau kat dunia dia terlepas, akhirat nanti biarlah dia jawab dengan Allah. Yang pasti doa orang yang teraniaya akan dimakbulkan.

Dan please, kalau ada sesiapa pengantin to be yang rasa nak hire INAI-INAI juga, please please tolong BERHATI-HATI dengan dia. Bukan niat aku nak kerat periuk nasi dia. Cuma nasihat, tolonglah BERHATI-HATI. Kalau dia minta masuk bilik nak pinjam tandas, TOLONG JANGAN BAGI!!!!

Aku dah terkena. Aku tak nak orang lain juga terima nasib sama dengan aku. Dia dah rosakkan segala-galanya. Di ulang, segala-galanya!!

Aku benci dia!!!!

Peh, tarik nafas. pheww~

Dah panjang benar, setakat ini sahaja. Semoga dapat membantu anda semua. :)

Doakan kebahagiaan saya ye. Dunia dan akhirat. Aminn :D ;D ;D



4 comments:

  1. cantik..although u always said it just simple but nice..:)

    ReplyDelete
  2. hye.. skrg inai-inai tu tukar nama aper yer dlm fb

    ReplyDelete
  3. 1400 inai saja,,,ishh klu ditempat sy mmg xkan bayar asanya...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...