KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Thursday, October 24, 2013

To Mr Ibrahim Babamosi And Dr. Saleem Begs.

Assalamualaikum.


Semenjak dua menjak ini, aku seringkali mendapat email-email berbaur investment daripada foreigner. 
Pelik jugak lah, 
Kaya sangatkah Malaysia ni berbanding negara mereka sampai nak invest pun main email cemtu saja.
Kahkahkah.

Dan aku taklah bodoh sangat sampai nak percaya mereka ni.
Boooo...

Mungkin ini merupakan satu bentuk penipuan yang mereka buat.
Yang paling hairan lagi,
kaya sangat mereka ni nak bagi duit free free je kat orang yang mereka tak kenal.

Kita ni nak keluar duit RM1 kat peminta sedekah pun dah ketar-ketar tangan.
Bukan aku la, tu aku bagi contoh saja.
Kahkahkah.

Yang minta sedekah itu takpe la sebab mereka 'meminta'
Ni nak bagi duit berbillion-billion pada orang yang tak minta dari mereka.

Call them crazy lah.
Sandiwaraaa...ohhh sandiwara.


Six Million And Five Hundred Thousand???

RM6,500,000.00

Kau mampu????

Kahkahkah.

Baiknya Mr Ibrahim babamosi dan Emaknya itu. Kahkah.

Nak bagi 20% pada aku yer.

Meh nak kira sikit.

20% x RM6,500,000.00 = RM1,300,000.00

Dan Tambahan 10% kepada setiap expenses yang aku belanjakan.

Kahkahkah.

Jadi jutawan lah gue.

-..-

Tak perlu pening kepala fikir bajet nak kahwin.
Hahaha.

Rasa macam nak reply saja email ni. hahahahaha.

Nak cakap 

apa kata Mr Ibrahim babamosi dan Emaknya itu forwardkan email ini kepada kakak Rosmah. 
Kahkahkah

Mesti dia happy gila sebab duit itu boleh beli cincin baru.
Haha.

Kan dah nak raya depavali dah. :p

Bolehla beraya sambil tayang cincin juta-juta.
 :D

Eh, emas tengah murah kan sekarang?


zzzz. 

=,=


Dan sorang lagi ni,

Email daripada Dr. Saleem Begs


Baca nama sender pun dah buat aku keliru apatah lagi ingin mempercayaimu duhai Mr Begs.
Kahkahkah.

Aku tak pasti projek ini betul-betul wujud atau apa.

Banyak betul projek kat Malaysia ni yer.

Sampai kau nak invest bagai.

Aduhai.

Donia.

Doniaaa....



Dalam dunia ni, banyak orang yang akan ambil kesempatan pada diri kita kalau kita tak bijak ataupun tak ada ilmu.

Sebab tu, orang suruh pergi sekolah.

Boleh bezakan yang mana lembu yang mana keldai.

Yang mana betul yang mana salah.

Yang mana patutnya lurus ke depan yang mana patut belok kiri kanan.

Kan?

Janganlah jadi manusia yang hanya tahu menurut walaupun dah tahu salah.

Cikgu aku selalu pesan

Bila kita keliru dan tak tahu nak pilih

Maka jalan yang terbaik adalah pilih kata hati.

Inshaallah, tepat.

Hihihi.

Eh, dah melalut pulak.

Ok lah,

Kepada Mr Ibrahim Babamosi dan Dr Saleem Begs,

JAGA-JAGA!

ANDA AKAN DIBURU!

Hahahahahaha.




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...