KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Saturday, December 22, 2012

Jodoh





Kekasih yang ku cinta
Kekasih yang ku mahu
Ku tahu saat ini kau masih ragu.
Maafkan hati ini yang tak berhenti menyayangimu
Walaupun ku tak boleh menjadi milikkmu
Juga sebagai yang tercinta dihidupmu.

******

Assalamualaikum.

Beberapa hari lepas,aku bersembang dengan kakak pasal jodoh.hehe :) . Kakak tanya umur aku sekarang berapa then aku pun bagitau la umur aku. Kakak aku cerita sebelum dia kahwin dulu banyak jugaklah dugaan dalam percintaan dia. Kalau tak silap aku 4 kali kot dia bercinta. Semuanya tak menjadi.Hehe.Tapi jodohkan di tangan Allah.Kita tak tahu apa yang Allah rancang untuk kita. Terakhir dia break up masa umur dia 25 tahun. Which is masa tu dia plan untuk kahwin dan betul-betul berharap pada lelaki itu. But at last dia ditinggalkan juga.

Jadi dia dah putus asa sangat dan letakkan hal jodoh tu pada Allah. Masa umur 26, dia pun berkenalan la dengan seorang lelaki ni (suami dia sekarang). Berkawan 6 bulan, lepas tu terus lelaki tu masuk meminang. 6 month later pulak they are married! Sekarang Alhamdulillah rumahtangga diorang bahagia.

Betapa Tuhan temukan dia dengan orang yang salah before untuk buat dia sabar dan kuat, katanya. Then, when the time comes, Tuhan temukan dia dengan orang yang tepat dan terus kahwin. Takdelah bercinta lama-lama macam before tu.

Jadi, conclusion kepada cerita kakak aku ni, dia kata kalau macam tu nanti bila umur ila 26, ila jumpa la jodoh ila. Haaaa..aku ternganga sekejap.haha. Kalau macam tu la kak, ila cuma ada 3 bulan saja sebelum umur jadi 26. Ish.Ish.Salah teori kakak tu. :p

“Nanti ila buatlah macam kakak jugak, kenal 6 bulan tunang lepas 6 bulan pulak kahwin”.

Amboi. amboi. amboi. Senang je bercakap.Kalau ila tau siapa jodoh ila, ila dah cop awal-awal tau. ^-^ Tapi kan, jodoh itu rahsia Allah. Dia sembunyikan bila belum tiba waktunya dan when the right time comes Dia akan permudahkan. Cepat atau lambat bukan kita penentu.

Jodoh itu sunnatullah. Sunnatullah tidak boleh digesa dan tidak boleh dilengahkan bila tiba masanya. Jodoh juga sebahagian daripada rezeki. Rezeki seseorang sudah ada bahagiannya masing-masing. Dan bahagian rezeki seseorang tidak akan diambil oleh orang lain.

Yakinlah. Jodoh itu telah disiapkan oleh Allah Subhanahuwa Ta’ala. Maka tak perlu risau. Sabarlah. Tahajuddlah. Minta pada Allah. In Shaa Allah dia akan beri yang terbaik. ^-^


Owh, by the way my best friend berkahwin arini.

Meor & Diyana.


Tahniah untuk mereka berdua.

Dulu masih ingat lagi abe(meor) selalu cerita masalah dia ngan gf dia.
 Diyana jugak pernah cerita pasal abe pada aku.
Dan aku juga pernah termasuk line dalam hubungan diorang.Hahaha :p

And now, they already married.Syukur alhamdulillah.Walaupun terlalu banyak dugaan dalam hubungan korang before ni, rupa-rupanya Allah telah tetapkan sesuatu yang terbaik untuk korang berdua. :)

Betollah, kita takkan pernah tahu siapa jodoh kita until the time comes.Wawawa.

Dan hopefully, jodohku nanti juga adalah seseorang muslim yang baik agamanya, baik akhlaknya.In shaa Allah.





P/S: Tuhan seperti mendengar doa-doa malamku. Dia hantarkan orang-orang yang baik disekelilingku untuk memberi pertolongan dan menunjukkan aku jalan. Terima kasih Tuhan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...