KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Friday, December 9, 2011

Perihal blog

Kawan opis aku tanya selalu ke update blog? Aku jawap tak selalu sangat nak update sebab kadang-kadang busy kadang-kadang malas.Haha.

Pastu dia Tanya lagi, knapa kena ada blog?Untuk apa?Pastu aku jawapla.Saja ja nak update life kita.Takpun just nak share pendapat kita ka atau apa-apa yang kita nak tulis. Nak cerita/luah masalah pun boleh.

Pastu aku pun terpikir dulu cane aku boleh start menulis blog. Sini nak cte neh.Haha.

Dulu time friendster dah satu ruangan(mcm blog) yang boleh nak update/tulis ape-ape. Kalu facebook tu mcm ‘Note’ tu. Jadi boleh tulis macam-macam kat ctu.Jadi aku start menulis kat dalam tu la. Masa tu tak reti lagi nak buat blog sndri.Cuma update life masa tu kat dalam tu ja. Masa tu tengah hangat bercinta.kahkah. Jadi selalu tulis pasal boipren kat ctu. Kalu sedih cite pasal sedih kalu gembira pun tulis gak.Huhu

Pastu rasa best bile dapat update macam-macam. Tapi macam tak privacy la sebab sume orang boleh baca apa yang kite tulis tu. Pastu ade la kawan-kawan yang duk baca pastu komen-komen. Jadi aku pun rasa macam tak de privacy utk aku tulis hal-hal yang personal.

Masa tahun satu semester kedua (kalau tak silap) kat university, ada satu subjek IT kat u (tak ingat subjek apa), lecturer suruh buat laman web sendiri. Laman web tu untuk update projek ‘buat tiang’. Jadi masa tu baru aku belajar cane nak buat blog secara peribadi. Maknanya kalau sesiapa takde url aku dia tak bolehla nak baca blog aku.( Kenapa tetiba rasa ayat cam tunggang tebalik!)haha

So dari situ aku start tulis sikit-sikit. Tapi tak banyak. Pastu lupa password.Haha. Lamaaaaaaaa...hilang pastu tahun 2009 baru boleh masuk balik.Huhu..Masa tu dah takde pakwe.Kahkah.jadi tak tau nak tulis ape.Yelahkan sebelum ni update pasal pakwe je yang tau.Haha

Jadi sampai sekaranglah blog ni wujud. Lebih kepada blog peribadi sebenarnya. Tak suka follow orang jugak.sebab tu follower seciput jer..Tu pun antara kawan-kawan yang baik sahaja.kehkeh. Dan tak rasa macam nak show off blog kat fb pun. Sebab rasa rimas.haha. Juga sebab pernah ada pengalaman kena kutuk zaman Friendster dulu bila tulis je ramai orang boleh baca pastu ramai org dengki ngan life kite pastu buat cerita macam-macam pastu terus rasa tak selamat.heh!

Itu saja update hari jumaat.Hari untuk berfoya-foya di rumah.Haha. Baju tak basuh lagik. Esok dah start kerja balik. Sangat tak best ok cuti hujung minggu hanya SEHARI saja. Semua aktiviti terbatas dan kena guna masa sebaiknya. Ok lah.Bai

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...