KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Saturday, July 23, 2011

Day 2 — Your favorite movie

Sebenarnya waktu sekarang aku berada di opis..tengah tunggu lecturer mengajar kontrak..kah.kah..arini ader kursus kat opis.jadi kenalah datang awal hari ni.sampai-sampai opis tadi pukul 9am..masih takde orang.Maklumlah kursus start pukul 10am..semua ambik peluang dapat lambat.

Bila sorang-sorang begini hingat aku rajin sgt ke nak buat keje???sorri la derrr..ni la masa utk curi tulang..yeadaa..yeadaa..jom jawap soalan kat bawah pulak.

Your favorite movie?

“Cinta adalah kekuatan yang mampu mengubah duri menjadi mawar, mengubah cuka menjadi anggur, mengubah sedih menjadi ria, mengubah amarah menjadi ramah, mengubah musibah jadi muhibah.”

Semalam aku tengok crita ni untuk kali ke-lima(kot?!)..tak ingat banyak mana..tapi banyak-banyak-banyak kali jugaklah..seriussssss cite ni besh weh.Rugi kalau korang tak tengok..Ketika Cinta Bertasbih 1 & 2..

Sedikit sinopsis dia untuk bacaan umum..silakan :)

Ketika Cinta Bertasbih-Sinopsis

tau tak nape aku cakap rugi??haha..sebab orang kat bawah tuuuuu..peeewwitt~mintak autograph boley?**panggg!!kena pelempang


Kholidi Asadil Alam


sekalipun cinta telah ku uraikan
dan kujelaskan panjang lebar
namun jika cinta kudatangi
Aku jadi malu dengan keterangan ku sendiri


Meskipun lidahku telah mampu menguraikan
namun tanpa lidah,
cinta ternyata lebih terang
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya
kata-kata pecah berkeping-keping
begitu sampai kepada cinta


Dalam menguraikan cinta
akal terbaring tak berdaya
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur
Cinta sendirilah yang menerangkan cinta dalam percintaan



Pelakon Terhebat :Kholidi Asadil Alam <---pakwe saya.kih.kih, Oki Setiana Dewi, Alice Norin, Andi Arsyil Rahman, Meyda Safira, Deddy Mizwar, Ninik L. Karim, Didi Petet, Habiburrahman El Shirazy, Aspar Paturusi, Prof.dr. Din Syamsudin, Slamet Rahardjo dan El Manik.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...