KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Tuesday, September 3, 2013

Janji

Assalamualaikum.


Entry ini terhasil akibat daripada sikap seseorang yang telah memungkiri janjinya kepada aku semalam.

Marah. Sangat marah.

Aku paling tak suka kalau orang mungkir janji secara terang-terang
(tak minta maaf dan tak rasa bersalah).

Kalau tak boleh tunaikan janji, jangan berjanji. 
Or at least, please inform awal-awal kepada orang yang telah kau berjanji itu jika kau terpaksa batal atau tunda.

Jangan buat macam orang tu tak ada perasaan!

Aku tak suka marah direct orang yang aku tak kenal/baru kenal. 
Walaupun dalam hati aku dah memaki hamun orang tersebut.
 So, plis jangan sampai apa yang dalam hati tu terkeluar kat mulut.

Aku tak faham dengan sikap orang yang berjanji tapi senang/mudah mungkir janji tanpa rasa bersalah.

Kerana aku adalah manusia yang bila dah berjanji aku akan sedaya upaya akan tunaikan janji aku.

Typical malaysian, mudah sangat mungkir janji. Sebab Melayu mudah lupa ke? Eh?




P/S: Bengang dengan seorang pemungkir janji. Ini kali ketiga, rileks. Tahap kesabaran aku masih terkawal.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...