KALAU SUKA FOLLOW, KALAU TAK SUKA?ADER AKU KESAH!haha =)

Sunday, May 22, 2011

detik itu.

Hujan masih renyai-renyai di luar.

Tapi kau masih tetap berdegil mau pergi juga.

“Cepatlah!nanti kita ketinggalan bas”

Aku dongakkan muka. Mempamerkan riak wajah membantah.

Kau mula melangkah. Berlari anak melewati hujan renyai.

Aku akur. Hanya menuruti langkahnya yang semakin melaju.

Sedikit terkejar.

Hujan mula melebat.

Basah. Kita lencun bersama.

Kau pandang aku.

Ketawa.

“Ada tisu?”

Aku keluarkan tisu dari beg tanganku.

Kau ambil dan terus menyapu mukaku yang kebasahan.

Aku tergamam dengan tindakan spontan itu.

Namun sangat terharu.

Terasa sangat istimewa disisinya.

Tetiba terasa kepalaku ditolak kasar.



“Woi!Berangan lagi”



....................................Haihhh!!

*****










Kamu masih ingat kegemaranku?

Atau kamu sudah lupa semua tentangku..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...